Vilkår og Betingelser
Salgs og leveringsbetingelser
Cookie og privatlivspolitik
Når du besøger Cartecshop.dk indsamler vi information om alle besøg på hjemmesiden. Disse informationer bruger vi til at forbedre din brugeroplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på Cartecshop.dk og til at understøtte vores markedsføring.
Her kan du læse om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne og hvordan du kontakter os vedr. cookies og privatlivspolitik.
Indsamlingen af personlige kundeinformationer på Cartecshop.dk sker inden for rammerne af eksisterende lovgivning og EUs generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).
Cartecshop.dk registrerer automatisk IP-adresse samt data vedrørende dine bevægelser mellem forskellige sider og tjenester på websiden. Hvis du logger ind eller tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi også dette, så vi kan gøre det nemmere for dig næste gang.
Vi bruger i den forbindelse forskellige analyseværktøjer, såsom Google Analytics, der bistår os med at indsamle statistiske oplysninger om brugen af Cartecshop.dk og gøre det til en bedre oplevelse for dig.
Cartecshop.dk indsamler informationer:
- Fra cookies når du besøger vores websites, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, viste produkter, interaktion/klik og søgninger.
- Fra kundeoprettelser og køb, navn, adresse, tlf.nr, e-mailadresse, CVR nr. ved firmaoprettelser, betalingsinformationer, ordrebeløb, og hyppighed. Inkluderet er afsendelse af transaktions-e-mails, f.eks. ordrebekræftelse, forsendelsesbekræftelse og refusionsbekræftelse.
- Fra brugeradfærd og -engagement i den afsendte kommunikation (e-mail, SMS, direct mail eller telefon), f.eks. åbningshastighed, klikhastighed og tid brugt på læsning af e-mailene, afsenderdomæne og type af e-mailklient.
- Fra kreditvurdering fra tredjepartsvurderingsvirksomhed.
Formålet med indsamling af informationerne tjener forskellige foremål:
- Forpligtelser. For at opfylde vores forpligtelse til dig som en kunde, omkring en ordre og forsendelse af denne.
- Alle ordre oprettes med navn, adresse og ønsket leveringssted i regnskabsprogrammet E-conomic.
- Kundeoplysninger som navn, adresse, tlf.nr. og mail, deles med pakkelabels.dk for at kunne sende ordren til ønsket pakkeshop, eller med Danske Fragtmænd hvis ordren sendes til firmaadresse.
- Kundeservice. For at kunne udføre kundeservice via, e-mail eller telefon. Besvare spørgsmål i forhold til din ordre eller tidligere ordrer, rette fejl og vejlede.
- Markedsføring. At vise inspiration, produkttilbud/services og personlige anbefalinger via web, e-mail, SMS, direct mail, telefon og via tredjepartsmarkedsføring.
- Kundeoplevelse. For at forbedre kundeoplevelsen ved interaktion med Cartec, som f.eks. personliggørelse af din oplevelse på Cartecshop.dk, udvikling af nye funktioner, services og produkter. Dette omfatter også at administrere, beskytte, drive og vedligeholde vores websites, systemadministration og sikkerhed og give samtykke til aggregerede statistikker om brug af sitet, køb og til at forbedre forståelsen af vores kundes præferencer.
- Bedrageri og risiko. For at forhindre bedrageri og udføre risikovurdering.
- Lovgivning. For at overholde gældende skattemæssig lovgivning.
Tidsrum for dataopbevaring
Vi opbevarer dine personlige oplysninger i den periode, som er nødvendig til opfyldelse af de formål, der er skitseret i disse Salgs- og leveringsbetingelser, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt iht. lovgivningen af juridiske, skattemæssige eller regulatoriske årsager eller andre lovlige virksomhedsformål.
Kontakt vedr. personoplysninger
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse på: maja@cartec.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold Persondataloven.
Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge lovgivningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på servere hos Golden Planet med høj sikkerhed, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og med sikkerhedsforanstaltninger der kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.
Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.
Cookies
Dette OpenBizBox e-handelssystem bruger såkaldte cookies.
Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.
Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.
Du er naturligvis meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.
Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.
Du kan læse mere om cookies på www.cookiecentral.com.
Logning og statistik:
Log statistik bruges i denne butik. Et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. I vores butiks anvendes log statistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Log statistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.
Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billed af denne butiks besøgs mønster og udvikling over tid.